KENAPA NAK MINTA GUGURKAN KANDUNGAN??

ALLAH MAHA MENGETAHUI...

RAHSIA YG ANDA TAK TAHU..

KENAPA NAK MINTA GUGURKAN KANDUNGAN????

Ramai ibu2 yg termengandung cepat sgt sedangkan anak Bongsu masih kecil, menangis kt doktor cakap tak bersedia.

Tak bersedia dari segi kesibukan, anak kecil perlukan perhatian dan kewangan.

Ada yg sampai mnta ubat bg gugur.

MasyaAllah saya tak boleh buat sebegitu kerana ia melanggar etika saya sebagai seorang doktor yg beragama Islam.

Rezeki Allah S.W.T nak bagi kerana Allah Maha MENGETAHUI.

Saya masih ingat kesakitan, kepenatan, kesusahan semasa mengandung anak pertama. Sehingga terpaksa duduk atas kerusi roda selama sebulan akibat kemalangan kereta yg menyebabkan sakit tulang belakang.

Akibatnya tulang saya lemah. Sering saya susah bergerak.

Anak kedua tiba bila masa saya sibuk mengejar anak pertama berlari2 aktif.

Saya berdoa,' Ya Allah, aku tahu aku belum mampu, aku tahu aku belum bersedia secara fizikal utk mengandung lagi. Aku masih ingat segala ujian yg lepas. Tapi aku percaya kpd hikmah ini. Aku pohon Kau permudahkan urusan aku'.

Mengandung kedua masih alahan teruk. Masih lembik, anemia, penat ya Amat.
Suara di klinik makin lama Makin berbisik. Pesakit pun xdengar saya cakap APA. Namun begitu ketika saya berasa sgt2 lemah, ketika saya menangis dibahu suami..

'I tak larat lagi. I tak mampu nak bertahan lagi 4 bulan macamni. I rasa mcm nak pengsan balik kerja lewat2 mcmni..'

Allah terdetik pd hati saya untuk mencuba sesuatu yg saya sgt against before this.

Saya yakin saya tak perlu supplements Shaklee. Saya yakin cukup dgn ubat tambah darah dari klinik kesihatan dan minum susu.

Tapi kenapa masih low hb?
Kenapa masih penat sgt ni?
Kenapa masih rasa nak pengsan, pening2 dan sakit tulang dan otot?
Kenapa saya masih ada cramp lagi??

Ada seorang senior saya doktor juga pesan, minum susu Dutch lady nanti gula naik.

Saya buat tak peduli sb habis tu saya nak cramp kaki malam2 ni camne.

MasyaAllah gula saya terus naik.

Hampir nak kena kencing manis semasa mengandung.

Tersentak.

Terus stop minum susu. Susu ni manis byk lemak tpi kandungan kalsium tak tinggi pun.

Hbs tu saya nak buat APA ni??

Terus tetiba Allah detikkan pd hati saya, cuba ESP Shaklee.

Saya yg tak suka Shaklee tanpa sebab sblmni. Tak suka soya. Sampai skrg saya tak suka rasa soya. Tak boleh telan pil. Saya boleh terfikir nak ambik ESP.

Lalu saya contact sahabat saya seorang doktor yg juga menjual Shaklee, Dr Maryam.

Saya ceritakan masalah saya. Beliau suggest ESP dan Osteomatrix.

Saya beli dan terus makan.

Saya bancuh ESP saya dgn milo utk buang rasa soya. Memang sedap sgt!! Saya suka sgt rasanya campuran ini.

Malam kedua saya tido tanpa cramp kaki.
Saya masih igt sb setiap mlm saya cramp 5x sampai suami mesti kena bgn utk urut kaki. Saya mesti menangis.
Fobia tidur.

Hari kedua lepas ambil ESP dan Osteomatrix saya tidak lagi penat, tiada lagi cramp.

Saya kerja 9 pg sehingga 10 mlm.
Selalunya jam 8 mlm tu saya dah bateri low. Semua staffs tau. Tapi tetiba jam 8 mlm saya masih mcm jam 9pg. Gelak2 senyum buat lawak. Usik pesakit. Saya happy sgt sb saya cergas dan bertenaga.

Alhamdulillah. Syukurnya dgn kesihatan ini.

Lepas seminggu org smua tgur saya berseri semasa mengandung.

'Doktor nampak berseri. Kulit doktor tak pucat lesi lagi'.

Allah ada banyak cara nak bantu kita.
Tapi kita kena berusaha mencari jawapan utk segala masalah.

Mengandung kali kedua saya penuh dgn kemanisan.

Saya tak lagi fobia MENGANDUNG.

In fact saya look forward utk mengandung lagi 2-3 tahun hahhahahahaha.

Utk fokus pada bisnes dan anak2 dahulu.

Maka begitulah saya dari doktor anti Shaklee menjadi penyokong produk Shaklee yg tegar.

Saya pohon agar Allah S.W. T tunjukkan perancanganNYA.
Dan ini perancanganNya.
Kalau tak sihat, cari penawar.
Rahsia Allah meluas.
Even seorang doktor yg rasa tahu semua benda pun tak tahu banyak benda.

Kini hidup saya dipenuhi dgn kasih-sayang anak2 dan suami.

Suami tanya,'U syg Camy tak??' sambil suami gomoi2 baby Camy.

'Mestilah syg. Setiap masa I susukan dia,' serius saya bersyukur sgt Allah anugerahkan anak2 saya termasuk Camelia.

Sygnya mommy kpd Camy.
Alhamdulillah, bersyukur Allah S.W. T tak dgr rungutan karut aku.
Kerana Allah Maha Menhetahui apa yg kita tak ketahui.


Jadi ibu2 kalau ada masalah dan terasa berat dgn cabaran dihadapan kita, jgn khuatir kerana rahsia Allah terlalu besar, tak dpat kita jangka dari awal.



Dr Hasifah
SID Shaklee
012-330 0780

Comments

Post a Comment

Popular Posts